Fiets, ijs en Vïñales - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mónica Sabel Lago - WaarBenJij.nu Fiets, ijs en Vïñales - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mónica Sabel Lago - WaarBenJij.nu

Fiets, ijs en Vïñales

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mónica

05 Maart 2008 | Cuba, Havana

Hoi lieve kinderen!!

Hier weer EINDELIJK een berichtje van mij.
De tijd gaat hier echt zo ongelofelijk snel voorbij. We zijn er al bijna 6 weken!!
Ik vind het zo leuk om jullie berichtjes te lezen! Helaas kan ik gewoon niet zo vaak een bericht plaatsen. Internet is zoooooo langzaam, duur of geblokkeerd. Erg onhandig dus!

Op de universiteit gaat het best goed. We hebben het wel drukker dan gedacht!! En ik vind het best nog moeilijk om les in het Spaans te krijgen. Soms versta ik de helft niet (omdat het Spaans hier anders is dan in Spanje) en ook vind ik het lastig om in het Spaans te lezen. Maar iedereen hier op school helpt ons heel goed!
We hebben op maandag vrij en moeten de rest van de dagen ‘s middags naar school.
In de tijd die we vrij hebben gaan we veel om met onze nieuwe Cubaanse vrienden en dat is erg gezellig. Na school gaan we vaak heerlijk en goedkoop ijs eten. De ijssalon is te vergelijken met de “Piton” in de Efteling, je moet er ook heel erg lang voor in de rij staan. De eerste keer voelde het echt als een attractie. Je staat namelijk op straat in de rij en je ziet niet wat er binnen gebeurt. Er staan nog net geen bordjes met “wachttijd vanaf hier: 45 minuten” (we hebben het wachten na anderhalf uur ook al wel eens opgegeven, het ijs is dan op ofzo...). Je kunt vlak voordat je naar binnen mag en opgehaald wordt door 1 van de ontzettend enthousiaste werknemers (ahum!) lezen welke smaken er die dag zijn. Je hebt vaak de keuze uit 1 smaak. Het leuke is dat het vaak een andere smaak blijkt te zijn als je eenmaal binnen bent. De sfeer in de ijssalon is slecht, maar op een of andere manier maakt het wachten het ijs lekkerder en is het kwartiertje dat je aan een tafeltje mag zitten altijd extra leuk. Ook kost het niets, omgerekend kosten 25 bollen ijs ongeveer 75 eurocent. We trakteren vaak!

We gaan ook erg vaak naar de bioscoop. Er zijn ongeveer 50 bioscopen (niet allemaal even goed!!) en elke week draaien ze andere films. Het zijn niet de allernieuwste films, want ze stoppen gewoon een dvdtje is de speler en kijken maar!!! Waarschijnlijk is dat de reden dat ook de bioscoop niet duur is (ong. 10 eurocent, haha!!)

2 weken geleden hebben we een fiets gekocht! Het voelt heerlijk om met de fiets door de stad te kunnen gaan in plaats van met het overvolle openbare vervoer. We zijn de afgelopen dagen zelf op de fiets naar de universiteit gegaan, we zetten hem dan op het plein van de school. Het schijnt namelijk dat als je hem buiten zet de fiets 2 minuten later weg is.

Een week gelden zijn we in Viñales geweest. Dit is een klein dorpje midden in een vallei tussen schitterende bergen. We hebben erg veel gewandeld en mooie foto’s gemaakt. Na 2 uur te hebben gelopen zonder iemand tegen te komen, behalve wat boeren, kwamen we op een soort open plek een groep mannen tegen, een stuk of 200, die in een soort stadionnetje allemaal erg fanatiek naar 2 vechtende hanen aan het kijken waren. Dat blijkt hier de enige manier te zijn om te kunnen gokken. De hanen vechten tot ze er bij neervallen. Zielig hè? We konden het ook niet aanzien en zijn gauw verder gaan lopen!
We verbleven op een camping in een soort cabine voor met z’n 2tjes, maar nadat Arjen 2 salamanders had verjaagd, nog in gevecht was met een leger van kikkers en ik niet meer naar binnen wilde, besloten we toch maar veilig in het dorpje te gaan slapen.
Misschien gaan we dit weekend weer een andere stad bekijken. Ik zal jullie daarover gauw iets vertellen en nieuwe foto´s plaatsen, ok?


Heel veel groetjes vanuit deze kant en tot snel!!!!!!!!

Juf Mónica
PS: Hoe was het Songfestival en hebben jullie mooi gezongen voor meester Jan?

  • 05 Maart 2008 - 16:20

    Jense:

    :) het songfestival was erg leuk!! :) :'( maar we hebben niet gewonnen :(

  • 05 Maart 2008 - 16:25

    Jense:

    :) het is erg goedkoop daar!!! :) wel zielig van die hanen hé!!!

  • 05 Maart 2008 - 16:28

    Jense:

    :) (h) :D we hebben erg goed voor jan gezongen :)

  • 05 Maart 2008 - 18:22

    Emiel:

    Ja Eef heeft gewonnen en dat was heel erg leuk. Ik had een papiertje gemaakt waarop stond "Hup, Hup, groep 5".

  • 05 Maart 2008 - 18:45

    Emiel:

    :p even een test

  • 05 Maart 2008 - 18:50

    Emiel:

    :p heb JE ALEENS AAN HET STRAND GELEGEN? :-)

  • 05 Maart 2008 - 18:58

    :p Emiel:

    :-) :-) gaat het goed :p ik moet bijna naar bed :-( stom he ! hoe laat moet jij naar bed:-( ?

  • 06 Maart 2008 - 15:24

    Sterre En Britt:

    heey monica ik hoop dat ik volgend jaar bij jou in de klas kom van sterre hheeeyy met britt zo aan de berichten te lezen vindt je het leuk in cuba havvana

    groetjes van britt en sterre

  • 06 Maart 2008 - 15:27

    Julian:

    vandaag moesten wij oefenen voor de musical in de juneshof leuk he wij moeten er ook een keer optreden met de hele scool ook de kleuters hebben een rol

  • 06 Maart 2008 - 17:10

    Brendy:

    wemiseje

  • 06 Maart 2008 - 17:24

    Kaja:

    Hallo,
    ik en Anne hebben mee gedaan aan het songvestival allen niet gewonnen :( :(
    ik kreeg een meddiale en die ging op school al kappot maar je kan hem nog maken gewoon even stikken met een draadje
    --------------------------------------------
    en de hele school MOET mee doen met de musical:DE RODE PRINSES
    en wij spelen in sernè 3
    en wij zijn de rovers wij mogen uit onze nues peuteren en we moeten viese en kappote kleren meenemen van thuis ik heb er heel zin in,in de musical in de juneshof
    dat is echt cool en dan moeten we weer in de spotlight staan 8) echt cool

    mijn broer heeft deze smily gemaakt echt cool kijk:

    8^,
    zie het gezichtje erin?/ ik wel

    Groetjes Kaja

  • 07 Maart 2008 - 16:08

    Steven:

    hoe gaat het er mee
    ;)

  • 09 Maart 2008 - 13:25

    Daphne:

    heeeeey:)
    we hebben goed gezongen voor meester Jan
    dat is lekker dat ijs
    dat kunnen wij wel eten maar dat is erg koud.
    groetjes daphne

  • 10 Maart 2008 - 18:03

    Marrit:

    Het songfestival was heel erg leuk en Eef had gewonnen!!! Het was heel leuk om in de jury te zitten en het was heel moeilijk om te kiezen wie er zou winnen iedereeen was zo goed. Vooral de groepen van de bovenbouw waren moeilijk.en Ik ga nog schminken voor kat.nou dat was het ik hoop dat je snel weer wat schrijft.
    groetjes van Marrit

  • 13 Maart 2008 - 18:16

    Paula!:

    HOI JUF MONICA IK HEB LANG GEEN BERICHTJE MEER GESTUURD MAAR NU STUUR IK ER WEER EEN IS HET LEUK MET JE VRIEND IN CUBA ? WIJ GAAN MORGEN NAAR DE FILM ZOOP IN INDIA LEUK HE. GROETJES PAULA!

  • 13 Maart 2008 - 18:20

    Familie Van Paula:

    D;hoi juf monica Groeten van de hele familie!

  • 14 Maart 2008 - 15:07

    Merel!!!!!xxxxx:

    heyy:P
    ik mis je zo:(!!!!!
    ik hoop dat je het leuk ehbt ik Cuba!!!
    met mij gaat alles goed!!:)
    !!!!!
    Groetjes de hele familie!!(h)en aan je vriend doeii:Pxxx

  • 14 Maart 2008 - 19:09

    Mila:

    Hallo juf Monica Is alles goed daar bij ons wel het is niet erg leuk op school zonder jou !!!!!!!!!!

  • 15 Maart 2008 - 19:58

    Anne:

    hoi hoe gaat ie er mee met mij gaat het toppie .
    en we zijn van groepjes veranderd en ik zit bij Kaja in het groepje en morgen gaan wij naar Vriesland wand mama s vriendin is morgen jarig dus darom gaan wij naar vriesland ik heb er heel veel zin in.

    nou ik ga even naar spele.nl dus nou doei ik mis je nog heel erg ik hoop dat je volgend jaar weer mijn juf word doei anne :D:D:D:D:D B)B)ps:we hebben heel mooi gezongen voor meester jan

  • 16 Maart 2008 - 10:09

    Mila:

    mij MOEDER VIND JE FRIEND MOOI DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IK MIS IEMAND OP SCHOOL

  • 17 Maart 2008 - 16:39

    EEF.KOMEN:

    HOI!
    MET MIJ IS ALLES KITS!
    EN MET JOU?
    DOEHOEI!!
    1000
    KUSJES VAN...EEF!!!

    Ylove jou xxx

  • 17 Maart 2008 - 16:42

    E.e.f.k.o.m.e.n.:

    hoi
    (gniffel gniffel)
    doei
    hahahahahahahahahahahahahahahah
    hahahahhahahahahahahahah!!!!!!!

  • 17 Maart 2008 - 16:47

    Eef:

    p.s ik ben 1e geworde met het
    SONGFESTIVAL!!!
    leuk he
    1000 x van eef komen

    ...........

  • 17 Maart 2008 - 16:48

    Eef:

    p.s ik ben 1e geworde met het
    SONGFESTIVAL!!!
    leuk he
    1000 x van eef komen

    ...........

  • 17 Maart 2008 - 16:48

    E.e.f.k.o.m.e.n.:

    hoi
    (gniffel gniffel)
    doei
    hahahahahahahahahahahahahahahah
    hahahahhahahahahahahahah!!!!!!!

  • 18 Maart 2008 - 18:37

    Remco:

    29 maart moet ik met kinderen van het venster(muziekschool) optreden vet cool he groetjes remco

  • 19 Maart 2008 - 13:15

    Ra En Je:

    HET IS HIER LEUK EN DAAR?[:|]

  • 20 Maart 2008 - 17:04

    :

    hoi hoe is daaaaar by my GOEDDDDD
    nou las het goed gaaaat moooizo niou doeiiii(H)

  • 20 Maart 2008 - 17:06

    :

    het is hier v*king saaaaaaaai:(:) (sonder you:D

  • 21 Maart 2008 - 15:16

    Annemarije En Janine:

    Hoi Juf Monica,

    Het is best wel leuk op school met Juf Renske, maar ze is best wel streng. De paasviering was leuk. Ik (annemarije) mocht iets voorlezen over hoe ik voor een ander zorg. Er waren leuke dingen, maar iemand zei ook kut, dat was heel lollig.
    Hier sneeuwt het nu, maar we kunnen nog niet sleeën. We zouden ook graag in de zon en de warmte zitten!

    Groetjes,
    Janine en Annemarije

  • 22 Maart 2008 - 16:04

    Anne:

    hoi juf monica hoe gaat het met jou met nmij haat het toppie en ik mogen naar mijn tanten en die hebben een nitendo wie en daat mogen we heel vaar op:D:D heel leuk dus in hoop dat je snel terug komt.
    ps: we moeten nog 16 weken naar school dat heeft juf Rita gezegt.

  • 23 Maart 2008 - 16:34

    Frans:

    Hoe is het Juf Monica met mij goed.
    Hoe is het in Cuba leuk??
    Bye

  • 24 Maart 2008 - 15:39

    Eef:

    hoi
    doei
    xxxxx
    van eef

  • 24 Maart 2008 - 15:56

    Eef:

    hoi
    doei
    xxxxx
    van eef

  • 24 Maart 2008 - 16:34

    K.A.J.A:

    hallo,
    __________________________________________
    de Film,
    ______________
    hoe gaat het met mij gaat alles goed wij zijn net naar de film:Astrix en de olympische spelen geweest die film is echt cool Odet en Anouk waren daar ook.
    ___________________________________________
    Pasen,
    ___________
    heb jij fijne paasdagen gehad?
    ik wel hoor we hebben heel lekker gegeten en lekker veel uit het schaaltje paaseieren gegeten :P :p mmmmmmmm!!
    ___________________________________________
    School,
    ____________
    we hebben op school het raport gehad en die van mij was goed B) B).
    en met juf Renske gaat het ook goed hoor alleen ik heb jou toch liever :).
    ikheb het goed op school we hebben met groepjes gewisseld ik zit bij: Anne,Steven,Ruben en Niels een leuk groepje hoor :) ik ben er blij mee!
    ___________________________________________
    Ijsje,
    ________
    na de film gingen wee ook een ijsje eten (likken) ik had de smaken:citroen en schocola ect lekker man B)
    ____________________________________________
    LEGO,
    ___________
    mijn broer die heeft veel LEGO hij vind echt super mijn broer Niels gaat ook nog een huis van LEGO kopen en hij vraagt er een voor zijn verjaardag en hun kamer staat vol LEGO je kan er bijna niet meer lopen man :( alleen ik vind LEGO ook leuk dus ik ben wel blij dat ze het eindelijk eens een keer weeer te voorschijn hallen :).
    ik speel er ook leuk mee ik vul de dag bijna alleen met LEGO en nog eens LEGO.
    ____________________________________________
    Weer,
    __________
    bij ons in het land hagelt het een sneeuwt het allen het stome is dat het niet blijft liggen :'(.
    hoe is het weer bij jou?
    ____________________________________________
    Doei
    ____________
    doei,
    ik vond het leuk om een berichtje te sturen heel leuk tot de volgende keer!

    groetjes en xxxxx van Kaja

    DOEI
    ____________________________________________

  • 26 Maart 2008 - 15:02

    Marlous:

    hoi juf monica
    Ik ben het weekend van 15 maart naar texel geweest.De plaats heette de koog.
    we gingen eerst naar het strand op vrijdag want we hadden 's middags vrij gekregen van school,want mijn ouders waren 12 en een half jaar getrouwd. En toen we naar de waddenzee gingen toen moesten we wachten voor een kudde schapen.En toen gingen we foto's maken van de kudde schapen. Toen kwam er een man en toen (zei hij wil je pas geboren lammetjes zien?)en we zijn nog uit eten geweest.en we hebben over het strand gewandeld in het donker. En op maandagmorgen zijn we naar Ecomare geweest. We hebben ook nog gezwommen en schelpen gezocht. Giga grote schelpen van japanse oesters.

    Tweede paasdag heeft mijn moeder de hele marathon in Utrecht gelopen. Wij zijn toen bij mijn moeders oom en tante gaan kijken, want daar kwam ze 3x langs. Daar hebben we ook lekker kakelverse eitjes gegeten.

    Groetjes van Marlous

  • 03 April 2008 - 10:45

    SOFIE:

    hoe gaat het er mee

  • 03 April 2008 - 10:46

    Sofie:

    met mij gaat het goed

  • 03 April 2008 - 17:20

    PAULA!:

    ik mis je heeeeeeeeeeeel! erg het gaat erg goed op school mijn raport was ook erg mooi ik hoop dat je snel weer terug komt Groetjes PAULA!!!!!!!!!!!

  • 04 April 2008 - 16:09

    Ramon:

    hei:dj:

  • 04 April 2008 - 16:11

    Ramon:

    kom snel weer :popcorn:

  • 04 April 2008 - 16:13

    Ramon:

    :p: :'(

  • 04 April 2008 - 19:10

    Jense:

    hoe gaat het? 8-)

  • 04 April 2008 - 19:12

    Jense:

    met mij gaat het goed!! :-p

  • 05 April 2008 - 05:32

    Anne :

    hoi juf monica
    miscien is het een beetje vroeg maar ik heb geen zin mmer om te lezen
    groetjes anne
    ps :ik ga in de Mei vakantie naar Londen met het vliegtiug ik moet 1 uur en tien minuten met het vliegtuig.
    pps : ben jij wel eens in Londen geweest?
    doei de boei anne ;D :D:D:D;D

  • 05 April 2008 - 11:16

    Ramon:

    :pig:

  • 05 April 2008 - 11:19

    Ramon:

    :$
    doei

  • 06 April 2008 - 09:11

    Jitse:

    ik wou dat ik daar was in cuba dan zou ik iedere dag naar de bioscoop gaan en daarna naar de ijssalon gaan en dan 10 bolletjes ijs nemen en dan 2 uur lopen naar een hanen gefecht en dan op de meest rechste gokken ik zou er 20.000 uero op in zetten.verder denken we heel feel aan jou en we missen je heel erg.in het schoolvoetbalteam zitten uit groep 6:jitse,tom,nino,rishi,frans en jense. uit groep 7:micha,nino en mark.uit groep 8:douwe,matijs,willem en kai.
    dinsdag 10 april moeten we spelen je hoort de uitslag nog wel.inmidels ben ik al 10 geworden!!!!!!!!!!! een echte 10ER.

    groetjes jitse !!!!!!!!!!


  • 07 April 2008 - 16:23

    Zawadi:

    heey
    als goed??
    is het daar nog leuk of ben je het nu wel weer zat?
    bij ons op school gaat het ook goed(in ieder geval met mij:d)
    ik mis je echt met proiectaak zonder jou is er niks aan(vind ik)
    ik mis je zo kan je echt niet even heen en weer vliegen:(
    xxxxzawadi(l)

  • 07 April 2008 - 17:35

    LizanxD:

    halloooow juffie
    ik mi8s you zow vooral op woensdag:P
    ik snap geen reet van projectaak:S
    nou jah ajuuuuuu bye
    ps:weert nix meer hahahwahaha:D

  • 09 April 2008 - 14:06

    Anne En Eef!:

    hoi juf monica hoe gaat het met jou met ons gaat het helemaal goed hoor
    wij missen je verschikkeleijk echt waar
    groejes anne en eef xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    :D:D:D:D:D:D:D

  • 09 April 2008 - 14:25

    Anne En Eef!:

    hoi juf monica hoe gaat het met jou met ons gaat het helemaal goed hoor
    wij missen je verschikkeleijk echt waar
    groejes anne en eef xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    :D:D:D:D:D:D:D

  • 09 April 2008 - 14:33

    Anne En Eef!:

    hoi juf monica hoe gaat het met jou met ons gaat het helemaal goed hoor
    wij missen je verschikkeleijk echt waar
    groejes anne en eef xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    :D:D:D:D:D:D:D

  • 09 April 2008 - 14:46

    Anne En Eef!:

    hoi juf monica hoe gaat het met jou met ons gaat het helemaal goed hoor
    wij missen je verschikkeleijk echt waar
    groejes anne en eef xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    :D:D:D:D:D:D:D

  • 11 April 2008 - 08:36

    Kaja:

    hallo juf Monica,

    wist je dat juf Renske volgende week mischien voor het laatst in de klas is ?
    Alleen we weten nog niet wie we nu krijgen maar ik hoop een leuke juf als jou :).
    ___________________________________________
    ik Marinka en nog een paar kinderen uit mijn klas gaan een test doen met studenten die nederlandse taal hebben gestudeert. ik ga mee doen. in de brief stond dat de studenten en ik dan een plaatje moeten aanwijzen en dan moet ik of de student zeggen wat het is. ik weet het niet presies
    maar mij lijkt het wel leuk hoor.
    ___________________________________________
    Met de Rode Prinses gaat het goed we hebben op dinsdag een generaale repetietie en s'avonds de echte uitvoering echt leuk wij zijn rovers cool he B).
    Ik heb er supper zin in wij hebben 10 april nog de doorloop gedaan dat was leuk. En het zingen ook echt leuke liedjes hoor vet cool. Ik heb er super zin in alleen ik heb nog meer zin in dat jij terug bent.En ik hoop dat we jou ook nog in groep 6 krijgen want anders is het oneerlijk hoor, want dan heeft groep 6 jou 2 jaar gehad en wij maar een half jaar en dat is niet leuk mhheeeee.
    ___________________________________________
    Wist je dat juf Kyra weer beter is en dat ze weer kan werken?alleen het stome is dat ze niet meer op onze school gaat werken, en dat is niet leuk. Ze gaat nu op een school werken in ede alleen zij mag het weten wij hebben jou nog.
    ___________________________________________
    Stuur je nog wat foto's want er zijn weinig foto's en zet je nog een berichtje neer want ik heb zin om jou avontuuren te lezen.
    ___________________________________________
    Wij hebben in de tuin bij ons een paar meter ren voor ons konijn en we zoeken een mannetje's konijn want we willen kleine konijntjes.Leuk he echt schattig wel leuk van zulke kleine konijntjes alleen het kan nog lang duren.Alleen ik zeg wel als ze er zijn. Denise wil en mag er mischien een. Alleen ik wil graag weten hoe ze er uit zien ik hoop inegeval mooi en ik hoop dat ze allemaal gezond zijn dat al hellemaal want ik ben een echte dieren vriend.
    En wij mogen er ook een houden een vrouwtje echt leuk.
    ___________________________________________
    Nou ik hoop dat ik genoeg verteld heb.

    nou doei groetjes en xxxxxx van Kaja

  • 11 April 2008 - 16:55

    Marinka:

    hoi juf Monica gaat het goed?met mij wel juf renske gaat ook al weg.ik mis je héééééééél erg. xxxxxxx Marinka

  • 12 April 2008 - 08:41

    Eef:

    hoi juf
    het gaat heel goed op school
    ik doe mee aan KAT
    en vandaag heb ik mijn eerste voorstelling!
    best spannend!
    maar ik moet nu stoppen van mijn moeder,
    dus:TOT GOU!!!!!
    XXX EEF

  • 13 April 2008 - 14:26

    Joost Lammers :

    lieve juf monica,
    heb je het leuk?
    ik mis je wel je was altijd zoon leuke juf. ik hoop dat ik je in groep 6 weer
    terug zie.

    ik mail je nog een keer terug want ik moet nu mama gaan helpen met het voorbereiden van het gourmetten

    groetjes
    joost lammers

  • 16 April 2008 - 19:03

    Daphne:

    hoi juf
    ik heb lang geen berichtje gestuurt dus ik dacht dat ik dat maar ff moet doen.
    we hebben de rode prinses dat is erig leuk geweest.
    we hebben juf renske in groep 5 maar die gaat weg nu komt er iemand anders
    maae dat hoor je nog wel een keer
    groetjes daphne(k)

  • 22 April 2008 - 15:08

    Kaja:

    uitproberen :D

  • 23 April 2008 - 05:31

    Julian :

    ik ben nu al weer bijna jarig de tijd gaat net zo snel als bij julie in cuba èn is alles goet groetjes julian xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 April 2008 - 18:00

    Merell:

    dit is ff een test

    :razz::veryhappy::smile::popcorn:

  • 23 April 2008 - 18:02

    MErEl!:razz::

    Heej!

    MeT mij gaat alles goed!:verry happy:

    Is het leuk daaroooo?

    Kus mEreL:RAZZ:

  • 25 April 2008 - 18:17

    Kaja-kaja-kaja-kaja.:

    Hallo juf Monica,
    ik mis je heel erg wij hebben nu mei vakantie (2 weken!)B).
    Ik heb zin in groep zes want dan ben jij bijna terug,waneer kom je eigelijk terug?
    en wat zijn hanen eigelijk weet ik veel wat het zijn :(.
    ik denk vaak aan je hoe het gaat met jou in cuba,dus stuur je nog een keer een berichtje?

    groetjes en kusjes van Kaja
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    :0 dat zijn er veel!^

  • 25 April 2008 - 18:21

    Kaja:

    hoe gaat ie in Cuba met mij gaat het goed hoor en met jou?
    stuur je nog een berichtje?
    want ik vind het leuk om jou avontuuren te lezen hoor B) en cool dan zit ik te rilaxen in de stoel voor de computer

    nou doei
    groetjes Kaja

    P.S we hebben nog geen jongens konijn dus ook geen jonkies.

    B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)

  • 03 Mei 2008 - 18:55

    Anne:

    hoi juffie hoe gaat het jou met mij gaat het goed en ik ga donderdag naar londen heel ver met het vliegtuig heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel groetjes anne

  • 05 Mei 2008 - 11:04

    Kaja:

    Hallo,

    _____________4 mei:__________________

    Gisteren was het 4 mei,toen gingen veel mensen naar de grebeberg om de dode uit de 2e wereld oorlog te herdenken.Alleen ik keek het op tv.
    _______________5 mei:_________________

    Vandaag is het 5 mei in de stad is het feest.bij mij thuis kijken we tv en we zaggen net Marlous uit groep 6 op tv cool he,zij droeg een heel grote vlag met andere mensen door de stad.

    Doei ik mis je
    groetjes Kaja

    P.S Ik ga zo naar de stad kijken naar de optocht,alleen het is wel saai om daar de hele tijd te staan dan worden je benen slap en dat is niet fijn.

    B) B) B) B) :) :) :) :)

  • 07 Mei 2008 - 07:02

    Anne:

    hoi juf monica ik ga morgen naar Londen en als het vliegtuig gaat vliegen en als wij er nog niet in zitten dan gaat de rijs door daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag anne

  • 10 Mei 2008 - 09:52

    Marlous:

    hoi juf monica
    Op 4en5 was het bij ons feest.
    Want op 4 was janine jarig.
    En op 5 mei was het feest in de stad.
    Daar gingen we ook bij de defile kijken ,daar waren we anderhalfuur geweest.
    Maar de defile was nog niet afgelopen.
    We gingen toen wel in de stad eten.
    circus poeha was er ook daar kon je met met spullen van spelen.
    wij deden dat ook.
    en wij gingen op soort stelte die werden dan aan je been vast gemaakten ze waren een stuk klijner dan de nomalen en je kon je ook niet vast houden aan stokken.

    groetjes marlous

  • 12 Mei 2008 - 17:09

    Tamara:

    heeeeey alles goed in cubamet mij gaat alles goed het was hier heel lekker weer het was bijna 30 graden en hoe is het weer in cuba ook lekker ik bn 2 weken naar de camping geweest en daar lekker gezwommenhet zijn leuke fotos

  • 14 Mei 2008 - 15:20

    Anne En Fabien:

    hoi juffie hoe gaat het er mee met ons gaat het goed mooie blauwe zee is dat zeg wij zouden er ook in zwemmen hoor he doei wij missen je verschrikkelijk doei anne en fabien xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    :D:D:D:D:D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2008

Veel te lang geleden

05 Maart 2008

Fiets, ijs en Vïñales

06 Februari 2008

Hola!!!

28 Januari 2008

We zijn er!!
Mónica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10332

Voorgaande reizen:

21 Januari 2008 - 19 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: